Societal impact & exchange
A creative co-design process will involve stakeholders, students and pupils to help ensure responsible research and education. The collaborative process addresses key issues of polymer development, performance and environmental impact. An educational approach will be designed promoting evidence-based reasoning, critical thinking and participatory decision-making. The results will be new strategies, communication processes and pedagogical guidelines for the responsible use of technologies.
Prof. Dr. Sina Leipold
Prof. Dr. Sarah Dannemann
Publications
Leipold, S., Petit‐Boix, A., Luo, A., Helander, H., Simoens, M., Ashton, W. S., … & Xue, B. (2021). Lessons, narratives, and research directions for a sustainable circular economy. Journal of Industrial Ecology. https://doi.org/10.1111/jiec.13346
S. Dannemann, J. Gillen, A. Krüger & Y. von Roux (eds.) Reflektierte Handlungsfähigkeit als Leitbild – Konzepte und Projekte für die Lehrer*innenbildung (Ein Vorwort) In: S. Dannemann, J. Gillen, A. Krüger, Y. von Roux (eds.) Reflektierte Handlungsfähigkeit in der Lehrer*innenbildung – Leitbild, Konzepte und Projekte. Logos Verlag, Berlin (2019) ISBN: 978-3-8325-4791-2
Dannemann, S., Heeg, J. & von Roux, Y. (eds.) Das Modell der Didaktischen Rekonstruktion – Rahmen und Impulsgeber für die Entwicklung von Fachdidaktik und Unterricht. Herausforderung Lehrer*innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion von LehrerInnenbildung 2021, 4 (2), 1-9. https://doi.org/10.11576/hlz-4187
Collborative Research Centers / Network
Patents / Awards
Albert-Bürklin-Preis für herausragende Forschungsleistungen in den Sozialwissenschaften 2021 | Sina Leipold